Proje Başlığı

TÜBİTAK 4005 Sınıf ve Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Genç Akademisyenlere Yönelik Web 2.0 ve Web 3.0 Araçlarının Eğitimde Kullanımı



Proje İçeriği

Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları çağrısı ile öğretmenlere/akademisyenlere, kendi branşlarına ve genel olarak öğretmenlik mesleğine özgü yenilikçi yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak kazandırılması, kullanılması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu projenin amacı da sınıf ve fen bilimleri öğretmenlerinin ve bu branşlarda görev yapan akademisyenlerin eğitim sürecinde kullanabilecekleri Web 2.0 ve Web 3.0 uygulamalarının tanıtılması, bu uygulamaların kullanımına yönelik bilgiler verilmesi ve işbirlikli ortamlarda uygulamalar yapılarak deneyim kazanmalarının sağlanmasıdır. Böylece bu projede katılımcı olan eğitmenlerin kendi öğrencilerinde ilgi ve merak uyandırmak, olumlu tutum geliştirmek, motivasyonlarını artırmak ve öğrenmelerini sağlamak için gerekli bilgi ve becerileri, projede edindikleri teorik ve uygulamalı becerileri kullanarak kazandırmaları mümkün olabilecektir.


Proje Yürütücüsü


Uzmanlar


Eğitmen Listesi

Erdal İNCEBACAK

06-11 Nisan 2020 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesinde yapılması planlanan projenin yol, konaklama ve kırtasiye giderleri TÜBİTAK tarafından karşılanacaktır.



Proje Süreci

1. Gün​ (6 Nisan 2020-Pazartesi)

09.00-10.30

Tanışma (Dr. Belgin Bal İncebacak)

11.00-12.30

Formların Doldurulması (Proje Ekibi) (Prof. Dr. Süleyman Yaman)

14.00-15.30

Sınıfınızdaki Sanal Duvar: Padlet (Öğr. Erdal İncebacak)

Eğlenceli, Renkli, Anlık Değerlendirme Aracı: Kahoot (Öğr. Erdal İncebacak)

Zip Grade (Öğr. Erdal İncebacak)

16.00-17.30

Gerçek Sınıfınızın Sanal Hali: Google Classroom Beyazpano (Arş. Gör. İsmail Çetin)

2. Gün​ (7 Nisan 2020-Salı)

09.00-10.30

Etkili Sunum Hazırlama Araçları: Animoto ve Prezi Uygulamaları (Arş. Gör. Aslı SARIŞAN TUNGAÇ)

11.00-12.30

Sanal ve Renkli Zihin Haritaları Oluşturma: Popplet (Öğr. Erdal İncebacak)

14.00-15.30

Saklama ve Ortak Çalışma Alanı: Google Drive (Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya)

Dijital Kitap Oluşturma: Book Creator (Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya)

16.00-17.30

Sınıf Yönetimi Aracı: Classdojo (Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya)

Emaze (Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya)

3. Gün​ (8 Nisan 2020-Çarşamba)

09.00-10.30

Inspiration (Dr. Belgin Bal İncebacak)-Edraw Max

Prof. Dr. Süleyman Yaman ile Kavram Haritaları ve Zihin Haritaları Uygulamaları

11.00-12.30

Özel Günler için Poster/Kartpostal/Kolaj Hazırlamanın Renkli Hali: Canva (Dr. Belgin Bal İncebacak)

Weebly (Arş. Gör. Aslı Sarışan Tungaç)

14.00-15.30

Üç boyutlu (3D/Katı Modelleme) (Öğr. Gör. Mehmet Soylu)

16.00-17.30

Hayata Farklı Bir Gözle Bakıyorum (Sanal Gerçeklik Gözlüğü) (Dr. Öğr. Üyesi Faruk Aylar)

18.00-19.30

3 Boyutlu Yazdırma Teknolojileri ve Eğitim Alanında Kullanımı (Dr. Öğr. Üyesi Faruk Aylar)

4. Gün​ (9 Nisan 2020-Perşembe)

09.00-10.30

Web 3.0-ArtiBos (Arş. Gör. İsmail Çetin)

11.00-12.30

Bulmaca Oluşturma (Öğr. Gör. Muhammed Kara)

14.00-15.30

Biri Bizi Gözetliyor: Drone (İHA) Devrimi (Dr. Öğr. Üyesi Faruk Aylar)

16.00-17.30

Powtoon ile Eğitim (Arş. Gör. Aslı Sarışan Tungaç)

Write About (Dr. Belgin Bal İncebacak)

5. Gün​ (10 Nisan 2020-Cuma)

09.00-10.30

Kodlamayla Hikâyeler Oluşturma: Scratchjr (Prof. Dr. Özgen Korkmaz)

Edmodo (Prof. Dr. Özgen Korkmaz)

11.00-12.30

Kodu Game Lab ile Oyun Geliştirme (Doç. Dr. Recep Çakır)

14.00-15.30

Arttırılmış Gerçeklik Hazırlama Araçlarından Aurasma Tanıtımı ve Örnek Uygulamaları Web 3.0 (Doç. Dr. Recep Çakır)

16.00-17.30

Web 2.0 ile Eğlenceli Fen Öğretimi (Doç. Dr. Harun Çelik)

6. Gün​ (10 Nisan 2020-Cumartesi)

09.00-10.30

WEB 2.0 ile Eğlenceli Fen Öğretimi (Scratch Grafik) (Doç. Dr. Harun Çelik)

11.00-12.30

Grupların Plan Yapmaları ve Uygulamaları (Prof. Dr. Süleyman Yaman) (Prof. Dr. Özgen Korkmaz)

14.00-15.30

Grupların Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Prof. Dr. Süleyman Yaman, Doç. Dr. Harun Çelik, Doç. Dr. Recep Çakır)

16.00-17.30

Değerlendirme Katılım Belgesi Dağıtma Kapanış (Proje Ekibi)