Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) Modeli
🎉Projemiz Yılın Proje Ödülü‘ne lâyık görüldü. Haber için tıklayınız.🎉

TÜBİTAK 1001 Projesinin Açılış Toplantısı Gerçekleştirildi
Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (e-Scaffolding) Modeli başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinin açılış toplantısı 29 Kasım 2024 tarihinde başarıyla gerçekleştirildi.
Toplantı, projenin ilk iş paketi olan “Proje Yönetimi ve Koordinasyon” kapsamında düzenlendi. Toplantıda proje paydaşları bir araya gelerek genel hedefler ve çalışma planı üzerine değerlendirmelerde bulundu.
Proje yürütücüsü Doç. Dr. Belgin Bal İncebacak’ın açılış konuşmasının ardından, görev dağılımları netleştirildi ve iş paketlerine ilişkin sorumluluklar paylaşıldı. Ayrıca proje süresince kullanılacak izleme ve değerlendirme araçları hakkında bilgilendirme yapıldı.
Toplantıda ayrıca iletişim süreçlerinin yönetimi, veri toplama ve analiz yöntemleri ile ilgili teknik ayrıntılar da ele alındı. Katılımcılar, iş birliği ve disiplinlerarası çalışma kültürünün önemine dikkat çekerek, sürecin verimli geçmesi için karşılıklı destek ve şeffaf iletişim vurgusunda bulundular.
Proje ekibi, sonraki adımlarda öğretmen adaylarına yönelik çevrimiçi mentorluk uygulamalarını hayata geçirmeyi hedeflemektedir.
TÜBİTAK 1001 Projesi Kapsamında Saha Çalışmaları Başarıyla Gerçekleştirildi
“Eğitim Fakültesinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (e-Scaffolding) Modeli” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinin ikinci iş paketi olan Saha Çalışması süreci başarıyla yürütüldü.
Bu kapsamda, öğretmenlik uygulamaları sürecine doğrudan katkı sağlayan paydaşlarla kapsamlı görüşmeler gerçekleştirildi. Görüşmelerde; Millî Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörleri, Fakülte Bölüm Uygulama Koordinatörleri, Dekanlık Uygulama Koordinatörleri, Uygulama Eğitim Kurumu Koordinatörleri, Uygulama Öğretmenleri, Uygulama Öğrencileri ve Uygulama Öğretim Elemanları yer aldı.
Saha çalışmaları süresince uygulama sürecine ilişkin yaşanan sorunlar, ihtiyaçlar ve geliştirilmesi gereken yönler detaylı şekilde ele alındı. Katılımcıların deneyimlerine dayanan yapıcı geri bildirimleri, proje kapsamında geliştirilecek çevrimiçi mentorluk modeline yön vermek açısından büyük önem taşıdı.
Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlik uygulamaları dersinin daha etkili ve işlevsel hale gelmesine yönelik stratejiler geliştirilmeye başlanmış olup, sonraki iş paketlerinde bu veriler ışığında model tasarımı süreci sürdürülecektir.
TÜBİTAK 1001 Projesi Kapsamında Düzenlenen “Sorgulama Temelli Öğretim” Çalıştayı Başarıyla Gerçekleştirildi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin Bal İncebacak yürütücülüğünde TÜBİTAK tarafından desteklenen “Eğitim Fakültelerinde Uygulanan Öğretmenlik Uygulamaları Dersine Yeni Bir Bakış: Çevrimiçi Mentorluk (e-Scaffolding) Modeli” başlıklı 1001 proje kapsamında, 21–23 Mayıs 2025 tarihleri arasında “Sorgulama Temelli Öğretim Hizmetiçi Eğitim Çalıştayı” düzenlendi.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ön Kuluçka Merkezi’nde yüz yüze gerçekleştirilen çalıştayda, sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencileri ve Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenler rehberliğinde sorgulama temelli öğretim yaklaşımlarına dair kapsamlı bir hizmetiçi eğitim programı sunuldu. Üç gün süren etkinlikte, alanında uzman akademisyenler tarafından “Sorgulama Temelli Öğretim Nedir?”, “Etkinlik Nasıl Geliştirilir?”, “Çevrimiçi Mentorluk Programı” ve “Danışman Rehberliğinde Etkinlik Geliştirme” gibi başlıklarda oturumlar düzenlendi.
Çalıştay kapsamında ayrıca proje ekibi üyeleri tarafından sorgulama temelli öğretim etkinlikleri uygulamaları yapılarak öğretmen adaylarına hem teorik hem de uygulamalı destek sunuldu. Katılımcılarla birlikte gerçekleştirilen değerlendirme oturumları sayesinde, çalıştay süresince elde edilen kazanımlar pekiştirildi.
Eğitmenlerimize emekleri ve katkıları için gönülden teşekkür ederiz:
🙏 Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK – Proje Yürütücüsü
🙏 Prof. Dr. Ayşe OĞUZ ÜNVER – Danışman
🙏 Prof. Dr. Mevlüt GÜRBÜZ – Araştırmacı
🙏 Prof. Dr. Süleyman YAMAN – Araştırmacı
🙏 Doç. Dr. Tuncay CANBULAT – Araştırmacı
🙏 Doç. Dr. Gülnur ŞAFAK ATALAY – Araştırmacı
🙏 Dr. Öğr. Üyesi Aslı SARIŞAN TUNGAÇ – Araştırmacı
🙏 Arş. Gör. Dr. Ezgi GÜN – Araştırmacı
📸 Katılımcılarımızla birlikte her oturumda yeni ufuklar açıldı, her etkinlikte öğrenme tutkusu pekişti! 💬💡👏
🤝 Ayrıca çalıştay süresince katılımcılara özveriyle rehberlik eden değerli öğretmenlerimize sonsuz teşekkürler:
🍀 Uzman Öğretmen Nurgül DİPOVA
🍀 Uzman Öğretmen Nurten İREN
🍀 Uzman Öğretmen Tolga GENÇ
🌟 Başöğretmen Navruz DEMİR
🌟 Başöğretmen Güneş KURUOĞLU
📚 Ve özel bir alkış da, çalıştay sürecinde özveriyle hazırladıkları etkili ders planlarıyla parlayan geleceğin öğretmenlerine 👇
🎓 Elanur BOSTANOĞLU
🎓 Berra UÇAR
🎓 İrem KILIÇARSLAN
🎓 Hacer GÜNEŞ
🎓 Hatice ERDİL
🎓 Helin ÇAKIL
🎓 Memnune Zeynep GENÇ
🎓 Melisa BECİT
🎓 Rubeyyi BEKCİ
🎓 Merve DENİZ
🎓 Müberra YÜKSEL
🎓 Nur İSMAYİL
👏 Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarımız, hazırladığınız yaratıcı ve sorgulayıcı ders planlarıyla çalıştaya anlam kattınız. Hepinize teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyoruz!
Projeye katkı sunan tüm araştırmacılar ve katılımcılarla birlikte başarıyla tamamlanan bu çalıştayın, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sağlaması ve eğitim fakültelerinde uygulanmakta olan öğretmenlik uygulamaları derslerinin niteliğini artırması beklenmektedir.
TÜBİTAK 1001 projemizin ilk iş paketi olan saha çalışması için öğretmenlerimiz ve okul idarecilerimiz ile görüşmelerimiz başladı.
TÜBİTAK 1001 projemizin ilk iş paketi olan saha çalışması için öğretmenlerimiz ve okul idarecilerimiz ile görüşmelerimiz başladı.
1001 – BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA PROJELERİNİ DESTEKLEME PROGRAMI CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI ÖZEL ÇAĞRISI

Prof. Dr. Ayşe OĞUZ ÜNVER (Danışman)

Prof. Dr. Mevlüt GÜRBÜZ (Araştırmacı)
Prof. Dr. Süleyman YAMAN (Araştırmacı)
Doç. Dr. Belgin BAL İNCEBACAK (Yürütücü)
Doç. Dr. Gülnur ŞAFFAK ATALAY (Araştırmacı)
Doç. Dr. Tuncay CANBULAT (Araştırmacı)

Dr. Öğr. Üyesi Aslı SARIŞAN TUNGAÇ (Araştırmacı)
Arş. Gör. Dr. Ezgi GÜN (Araştırmacı)
Bu proje ile öğretmen adaylarının, deneyimli öğretmenler ve akademisyenlerle birlikte mentorluk, koçluk, akran öğrenimi, iş birliği ve birlikte çalışma stratejileriyle birlikte kullanıldığı bir tasarımla, sorgulama temelli öğretim modeli ile desteklenen Çevrimiçi Mentorluk (E-Scaffolding) platformunun oluşturulması ve geliştirilen çevrimiçi mentorluk eğitiminin öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine (öğrenme ve yenilik becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri, yaşam ve kariyer becerileri) ve öğretmenlik becerilerine katkısının ortaya çıkartılması hedeflenmektedir.