The References of the Sources Used in “Detailed Project Description” Text of the Project

(Given respectively, not in an alphabetical order)

(Given respectively, not in an alphabetical order)

World Bank. (2019). The World Bank in Kosovo Country Snapshot. Retrieved from http://pubdocs.worldbank.org/en/423771524155944422/Kosovo-Snapshot-Spring2018.pdf , (03.02.2020).

Mustafa, B., & Lleshi, S. (2014). Education in Entrepreneurship in Kosovo. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 3(2), 67-67.

European Commission. (2019).  Commission Staff Working Document. Retrieved from https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/20190529-kosovo-report.pdf, (15.01.2020).

Trading Economics. (2019). Kosovo Youth Unemployment Rate, 2012-2019 Data. Retrieved from https://tradingeconomics.com/kosovo/youth-unemployment-rate , (20.02.2020).

Aliu, L. (2019). Analysis of Kosovo’s Education System. Retrieved from http://library.fes.de/pdf-files/bueros/kosovo/15185-20190220.pdf , (01.02.2020).

The Wolrd Bank. (2019). Western Balkans Labor Market Trends: 2019. Retrieved From https://www.worldbank.org/en/region/eca/publication/labor-trends-in-wb , (02.02.2020).

Çemrek, F., & Girginer, N. Entrepreneurship Trends In University Students: The Case Study Of Eskisehir Osmangazi University.EconWorld2017@Paris Proceedings,July 25-27, 2017; Paris, France.

İNCİK, E. Y., & UZUN, N. B. BİREYSEL GİRİŞİMCİLİK ALGI ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 471-485.

Matthew B. Miles, A. Michael Huberman, Johnny Saldaña. (2015). Qualitative data analysis-a methods sourcebook. (Third Edition). USA: Sage Publications.

Alpkan, L. Keskin, H. ve Zehir, C. (2002), “Girişimcilik Hisleriyle Girişimcilik Potansiyeli Arasındaki İlişki: Gebze ve Civarındaki Girişimciler Üzerine Bir Saha Araştırması” 21. Yüzyılda KOBİ’ler Sempozyumu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazi Magosa, Kıbrıs.

Kenan, Ö. R. E. N., & Biçkes, M. (2011). KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN GİRİŞİMCİLİK POTANSİYELİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ (NEVŞEHİR’DEKİ YÜKSEK ÖĞRENİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 67-86.

Yaman, S., & Köksal, M., S. (2014). Fen Öğrenmede Zihinsel Risk Alma ve Yordayıcılarına Ilişkin Algı Ölçeği Türkçe Formunun Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 11(3), 119-142.

Beghetto, R. A. (2009). Correlates of intellectual risk taking in elementary school science. Journal of Research in Science Teaching, 46(2), 210-223.

Ince, A. R., Erdem, H., Deniz, M., & Baglar, N. (2015). Investigating the Relationship Between Entrepreneurial Personality Traits and Entrepreneurship Skills Through Potential Entrepreneur Candidates. The Journal of Academic Social Science Studies, 41, 399-416.

Cresswell JW (2006). Understanding Mixed Methods Research, Chapter 1, in Creswell, J. W., and Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.